upcycling+butelka PET= piórnik :)...tutorial



Jestem wielką fanką przetwarzania tudzież przepoczwarzania ubrań, przedmiotów, śmieci w ładne, przydatne i funkcjonalne przedmioty :))) zresztą znacie moje projekty torebek ze spodni ogrodniczek i notesów "metkowców".
Tym razem ponieważ wrzesień jeszcze trwa, to co chwila okazuje się, że coś jeszcze dziewczynkom  do szkoły jest potrzebne.
Wypadło na patyczki- patyczki są, ale opakowanie dawno już "zniknęło", to samo z kredkami-papierowe opakowanie dość szybko się niszczy.
Trzeba było zrobić coś zastępczego i trwałego.
W sieci znalazłam ciekawy tutorial i bazując na nim zrobiłam dwa małe piórniczki, a potem dwa większe.
Postanowiłam także przygotować dla was kilka zdjęć z szycia piórników bo myślę, że idea jest warta rozpowszechnienia- tym bardziej,że przechowywać w nich można nie tylko kredki, ale także masę rzeczy z naszych craftowych warsztatów: kwiatki, ćwieki, guziki i inne różności.
Do wykonania jednego piórnika potrzeba nam:



1 butelka PET ( tu litrowa butelka)
kawałek materiału na górę piórnika
mulina, kordonek - do zszycia tkaniny z butelką
szpikulec do zrobienia dziurek
sznurek na wiązanie
igła do szycia
elementy dekoracyjne
świeczka/zapalniczka
agrafka
nożyczki
i w moim przypadku maszyna do szycia choć w tutorialu, z którego korzystałam elementy zszywano ręcznie




odcięłam  zbędną część butelki i przytopiłam  krawędź nad świeczką



po odmierzeniu materiału (pamietając o zapasie na tunelik do sznurka i podwinięcie przy połaczeniu z butelką), obrzuciłam brzegi i zszyłam boki razem , zostawiając margines na tunel








przy pomocy szpikulca zrobiłam otwory w butelce starając się zachować miedzy nimi  jednakową odległość




naciągnęłam zszyty materiał na butelke podwijąc krawędź i przyszyłam muliną korzystając z wcześniej przygotowanych dziurek




i ostatnia czynność to wciągnięcie sznureczka w tunelik- i piórnik gotowy!



Fajne jest to,że wystarczy obsunąć materiał i możemy swobodnie korzystać z zawartości :)


Możemy w nich także przechowywać inne drobiazgi



I jak wam się podoba nowe życie butelki PET? Mnie w tej warsji pasuje bardzo-zapewne zrobię coś w większym formacie na klocki.
Mam nadzieję,że tutek okazał się inspirujący i pochwalicie się waszymi piórnikami :)))
Pozdrawiam ciepło i czekam na Wasze prace ( linkujcie w komentarzach) .


Komentarze

Świetne!
Na pewno wykonam sobie parę takich piórników, a i dzięki temu, że wspomniałaś o większej wersji, to przyszła mi do głowy torebka z dnem z butelki po płynie do prania...
Ta jesień będzie bardzo art-recyklingowa :)
Ivonn pisze…
Świetny pomysł. Pewnie skorzystam :) Dziękuję i pozdrawiam :)
gretta pisze…
Aniu, nie mam już potrzeby piórników ale zawsze można wykorzystać to do innych przydasi ;)
Dzięki, ze się z nami podzieliłaś pomysłem!
ma.kesz pisze…
Pomysł jest fajowy. Ciągle szukam ciekawych pojemników na walające się długopisy itp.Dzięki, na pewno skorzystam:)

Popularne posty